SENSE LES DONES…

…el món s’atura?

Dijous passat, dia 8 de març, va ser un dia històric a nivell mundial pel que fa a la reivindicació dels drets de les dones dins la societat.

Com a entitat vam publicar un vídeo-manifest on ens preguntàvem «què passaria a la Fundació si no hi fossin les dones?» i, al projecte A100, es van animar a aportar el seu gra de sorra per conscienciar de la realitat als joves portant-ho a la pràctica. Així doncs, les dones treballadores del projecte es van sumar a la Vaga General, fet que va provocar una clara modificació en l’organització del projecte.

Per una banda, vam comptar amb el suport de l’Aaron, un dels voluntaris habituals que, juntament amb el nostre company Sergi, educador del projecte, van decidir fer-se càrrec de l’organització de la tarda, cobrint el lloc de les educadores absents. Però al ser només dues persones referents no es va poder dur a terme una tarda de dijous habitual: es va haver de tancar la sala gran i el pati i l’única sala disponible va ser la d’acollida.

Els joves van arribar puntuals i, quan entraven, es trobaven amb la sorpresa de que les educadores no hi eren. També van demanar sortir a jugar al pati però es va haver d’explicar que al ser només dos referents no es podien obrir més espais del local. Després d’un inici del dia en el qual es va treballar el per què de la Vaga i l’absència de les educadores, es va iniciar un Espai d’Aprenentatge d’allò més curiós. La sala d’acollida es va convertir en la sala d’aprenentatge, amb un mobiliari totalment diferent i una atenció menys individualitzada de l’habitual.

A les 18h es va haver de tancar el projecte ja que amb els referents presents no es podia dur a terme l’activitat programada per dijous. D’aquesta manera, en Sergi i l’Aaron van fer-se presents a la Manifestació de Barcelona, entre paraules de suport i ànim dels joves que marxaven cap a casa més d’hora de l’habitual.

Amb aquesta petita acció es va evidenciar que sense les dones, a la Fundació seria impossible mantenir l’activitat actual dels projectes ja que aquestes suposen el 95% de la plantilla. No obstant això, hi ha molts llocs ben lluny d’aquesta realitat. És per això que com a entitat continuem treballant amb perspectiva de gènere. Des de la coeducació. Per l’empoderament de les mares. Per lluitar contra els estereotips. Per la llibertat dels adolescents, joves i mares. Contra la violència de gènere. Per a la inclusió de les dones en espais de participació social. Per una educació afectiva alliberadora. Per l’empoderament de dones immigrants. Amb dones per a dones.

Treballem per un món on les dones siguem motor de canvi!

Tags: , , ,