SEMBRANT LA PAU

Aquesta setmana hem volgut sembrar al llarg del nostre camí. Hem sembrat tot tipus de llavors, tal i com la Wangari Maathai, premi nobel de la pau, ens ha ensenyat. Ella va ser una dona que vivia a Kenya i cuidava de la seva terra i la família de la mateixa manera: amb educació, respecte, cura i molta pau. I aquesta pau és la que hem volgut sembrar al llarg de la setmana als projectes de la Fundació.

En concret, a ApreniJoc i Centre Obert primer hem conegut la seva història, que ens ha captivat  molt. Es veu que, després d’estudiar a Amèrica, va tornar a casa seva a Kenya i es va trobar que  havien substituït els arbres per edificis i que ningú s’havia preocupat de plantar-ne de nous. Preocupada, va reunir altres dones i, juntes, van replantar arbres pel poble, fins i tot amb l’oposició del govern a la seva acció pacífica. I, així, la verdor de la Wangari retornà a l’Àfrica.

Tot seguit, ens hem trobat per celebrar el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP), i ho hem fet de la millora que sabem: un dimarts a l’escola Josep Carner, amb una tarda de racons! Així, de manera lliure ens hem anat movent pels diferents espais que ens havien preparat les educadores: des d’un recorregut visual amb un memory amb els fets més significatius de la vida de Wangari, un espai de teatre de situacions de violència i de pau, un taller on fèiem polseres de la unió, on incloíem un amulet com a desig de pau i ho intercanviàvem amb un altre company, fins a un espai on simulàvem que erem arbres tal·lats i on, per salvar-nos, havia de venir un company a “regar-nos” de nou per tal de fer renéixer en nosaltres fruit com a font de vida, o el tradicional joc del mocador, on agafàvem el mocador en funció de la paraula que fomentés la pau que ens digués l’educadora.

Ha estat un camí molt bonic, on ens hem mogut lliurement amb els amics, i on hem pogut reflexionar sobre la convivència dels uns amb els altres, la importància de la cura envers la natura i envers nosaltres, el respecte, el diàleg i l’escolta, i la importància de la mirada.

Segons la tradició africana, un arbre és símbol de pau.

I així ho hem fet al llarg de la setmana, sembrant la pau i plantant arbres al nostre entorn que confiem que donin bons fruits en el futur.

Tags: , , , , ,