Població i convivència a La Salut

La història d’aquests barris s’ha escrit i es segueix escrivint amb persones nouvingudes que s’han vist forçades a emigrar de llurs terres per qüestions econòmiques, polítiques i/o socials. Aquest fenomen, que ha dotat sempre el barri d’una personalitat pròpia i d’una riquesa cultural inexorable, avui és fa molt més pal·lès, ja que la diversitat d’orígens és molt considerable.

Ara bé, la situació d’emergència amb què arriben moltes famílies, sumada a la manca d’espais de socialització i de suport institucional, comporta massa sovint l’aïllament i el desconeixementd’unes comunitats amb les altres, i d’aquests barris perifèrics respecte els nuclis de la ciutat. És així com els nostres barris són avui focus clars de marginació i exclusió social. Degut a això, en els últims anys el barri ha estat escenari de conflictes veïnals i terreny de joc per a alguns partits polítics, que han aprofitat per fer campanya contra la immigració i aguditzar els problemes de convivència latents.

Des de la Fundació treballem per  cohesió social del barri, creant lligams entre persones de diferents cultures, donant a conèixer la diversitat cultural i religiosa i la riquesa que ens aporta, i també sortint al carrer a celebrar festes populars tals com el Sant Jordi (amb Teixim Cultures, teixim barris), la Diverfesta o els Colors de la tardor.

Llegiu-ne més a Gramàtiques de la Convivència.