ApreniJoc

El projecte ApreniJoc va néixer amb el nom de Juegolandia el 2005, de la inquietud de la Fundació de proporcionar una activitat alternativa al “lleure al carrer” amb finalitats lúdiques, educatives, socials i culturals per als infants d’aquesta zona. En un principi es tractava d’un espai per afavorir la socialització dels infants atesos fent servir el joc com a eina principal. En l’actualitat, una primera hora es destina al reforç escolar i la segona hora a activitats lúdiques, on els infants poden gaudir d’estones de ludoteca, jocs moguts, tallers, etc.

El projecte va començar oferint un dia d’atenció a la setmana; al tercer curs de realització l’atenció es va ampliar a 2 dies. Actualment s’ha duplicat el número de dies i s’ha triplicat el d’infants atesos. L’horari és de 17.00h a 19.30h, i els infants assisteixen dues tardes per setmana dividits per cursos.

El projecte, que s’emmarca dins del Pla Educatiu d’Entorn de la Salut i Llefià, està destinat als infants derivats per les escoles dels barris La Salut i Llefià fonamentalment, i per serveis socials. Actualment s’atenen un total de 60 infants.

Degut a la falta d’espais als locals de la Fundació, el projecte es duu a terme als espais cedits per l’escola Josep Carner.

Pots veure la fitxa completa del projecte aquí.