PROJECTE A100

Volem ser un espai d’obertura al barri, a la ciutat i al món, on els adolescents se sentin com a casa i puguin ser ells i elles mateixos.

A100 és un centre obert per adolescents del barri. Hi participen 30 nois i noies de 12 a 16 anys que cursen ESO als instituts de la zona.

El projecte va néixer l’any 2015 per donar resposta a una demanda dels mateixos adolescents i famílies del barri de tenir un espai de referència obert cinc dies a la setmana. Després d’uns mesos de procés participatiu liderat pels professionals de l’entitat i pels mateixos joves, l’octubre de 2015 s’obria l’espai d’A100 a l’eix comercial del barri.

En el seu pas per A100, els adolescents reforcen les competències d’adquirides als projectes de primària de l’entitat a nivell d’aprenentatges, d’educació emocional i d’educació en valors, habilitats socials i lleure. A100 pretén ser un espai participatiu, on els nois i noies estableixin lligams positius tant amb els companys com amb els educadors, i que els serveixi de trampolí cap a la participació al barri i a la ciutat. És un espai on entren en contacte amb recursos de l’entorn i on se’ls ajuda a orientar el seu futur formatiu o professional. Així mateix, tenen la possibilitat d’iniciar-se en el voluntariat com a ajudants de les educadores en altres projectes de la Fundació.

A100 funciona de dilluns a divendres, de 16.30h a 19.30h, al llarg de tot el curs escolar. L’equip el formen tres educadors i entre 5 i 10 voluntaris i voluntàries. A l’estiu, els nois i noies tenen l’opció de participar al Casal Jove i a l’Acampada.