PREMIATS EN GOVERNANÇA DEMOCRÀTICA

Aquest final de curs ha estat molt especial per la Fundació i, en concret, pel projecte A100, ja que des de La Confederació han reconegut el procés participatiu dut a terme en la creació del centre obert d’adolescents.

Així doncs, en el marc dels premis que l’organització empresarial que representa a les entitats no lucratives que presten serveis d’atenció a les persones a Catalunya organitza cada any, com a entitat vam presentar la creació d’A100 en la categoria de governança democràtica. I, per alegria nostra, el jurat va decidir premiar la nostra candidatura en la modalitat d’“Experiència de participació de persones usuàries en la definició dels serveis“, amb una dotació de 2.500€.

El premi al disseny participatiu d’A100 és, d’una banda, un reconeixement a un procés que va ser llarg i costós, però en què confiàvem molt com a equip directiu i com a entitat, i d’altra banda és un impuls a potenciar la participació dels joves, dels infants i les famílies en tots els espais de la fundació. De vegades parlem de “participació” i no sabem ben bé de què parlem… un reconeixement com aquest ens indica que anem pel bon camí!

En el cas del disseny d’A100, les claus van ser que va ser un encàrrec fet per l’òrgan de govern (és a dir, havia de tenir resultat en un temps determinat), dissenyat i impulsat per l’equip directiu de l’entitat, i que responia a una necessitat real detectada per tot l’equip de professionals i voluntariat. Tothom hi va trobar sentit, i els mateixos adolescents s’ho van prendre com una responsabilitat.

Tres anys més tard, rebre aquest premi ens anima a tornar a compartir el procés amb els adolescents que participen actualment en el projecte, a revisar els objectius que ens vam proposar i veure què hem complert i què ha canviat, i a seguir potenciant la participació en altres projectes.

Maria Nadeu, directora de la Fundació Salut Alta

Rebre un reconeixement per la feina feta no passa cada dia, és per això que volem agrair la confiança mostrada amb la nostra entitat, compartir l’alegria d’aquest premi amb tots i totes vosaltres i, alhora, felicitar a les altres entitats premiades i a tots els projectes innovadors amb qui hem compartit candidatura!

Tags: , , ,