NOU LEMA PER A UN NOU CURS

Després de l’aventura viscuda el curs passat posant en joc totes les emocions, aquest any hem decidit posar el focus d’atenció en una part molt important de la nostra missió… l’acompanyament!

Així doncs, amb tot l’equip educatiu i el voluntariat de la Fundació hem fet un exercici per definir què entenem per acompanyar i com volem que sigui l’acompanyament que s’ofereix des de la Salut Alta. Com es pot veure, són molts els conceptes que s’han recollit! Paraules molt plenes de contingut a nivell individual, que encara prenen més força en contacte entre elles.

I per a tu, què significa acompanyar?

Nosaltres hem vist que, des de la perspectiva actual, acompanyar és ser-hi, escoltar amb amor, mirar amb respecte, sense prejudicis, i mostrar confiança per tal de crear un vincle amb les persones. Acompanyar és compartir un camí que ens aporti aprenentatges de manera recíproca però, alhora, dedicar temps, una presència sincera i moments d’espera per tal d’arribar cap a una llibertat i independència personal. És cert que tota vivència viscuda acompanyats ens aporta i ens marca, és per això que, per sobre de tot, la nostra intenció és poder oferir una experiència de creixement.

De moment sembla una definició força completa però segur que amb el treball realitzat durant el curs encara es podrà anar complementant i perfeccionant. I és que l’acompanyament estarà ben present en totes les accions de la Fundació!

De fet, és fruit d’aquesta reflexió que sorgeix el lema per al nou curs. Una frase que ens implica a tots i totes, que ens fa posar el llistó ben alt i ens farà treballar de valent. Què millor que començar el curs amb un repte com aquest? Amb més ganes que mai ens cordem les sabates i carreguem motxilles perquè aquest curs:

“FEM CAMÍ, DEIXEM PETJADA”!

Tags: , , ,