I NOSALTRES… COM ENS ACOMPANYEM?

Si bé durant la setmana professionals i voluntariat acompanyem als infants, adolescents i famílies del barri, el passat dissabte 20 de gener va ser el torn d’aturar-nos i trobar una espai per fer créixer els lligams entre nosaltres.

Així doncs, poc abans de les 10h del matí la Fundació obria les portes per acollir les més de 40 persones que s’havien inscrit per participar a la IX Jornada de voluntariat de l’entitat. La primera part del matí la vam dedicar a dinàmiques de presentació per compartir gustos i interessos dels companys amb qui compartim projecte i descobrir quines són les emocions que ens genera fer aquest servei al barri. Després d’un bon esmorzar, vam iniciar un espai formatiu al voltant del concepte de l’acompanyament, dinamitzat per la Sara Pons, professional d’acompanyament emocional i espiritual laic a persones malaltes, familiars i professionals sanitaris.

Tot i la diversitat d’edat i perfils que defineix el voluntariat de la Fundació, es va posar de manifest com l’acompanyament és un tema transversal i genèric del qual tothom, des de la seva perspectiva, pot sentir-se vinculat. D’aquesta manera, cal destacar l’activa participació com un dels elements essencials de la jornada, on vam tenir espais per reflexionar i compartir les eines que com a persones acompanyants podem fer servir.

La jornada es va tancar amb una avaluació i dinar de germanor. Abans, però, vam aprofitar per adonar-nos que tots i totes fem un equip i que és de manera conjunta que fem camí i deixem petjada!

(Voleu veure més imatges? Cliqueu a la fotografia per veure l’àlbum complet!)

Tags: , ,